SZTUKA CO POSZŁA W LAS
SZTUKA CO POSZŁA W LAS...
Na pierwszych zajęciach poznaliśmy się ze sobą i utworzyliśmy grupy robocze. Najstarsi uczestnicy zostali opiekunami grup. Aby ustalić zasady, jakie będą obowiązywać wszystkich uczestników projektu, wspólnie sformułowaliśmy i zapisaliśmy „Regulamin”. Każde dziecko złożyło podpis pod duuużym arkuszem, na którym wszystko zapisaliśmy.
Dowiedzieliśmy się, co oznacza tytuł projektu i grupy ustaliły jakimi zjawiskami związanymi z lasem będzie każdy z zespołów zajmować się szczególnie. Nasze pomysły przedstawiliśmy pozostałym kolegom z pomocą … ruchu scenicznego. Inne grupy odgadywały, co każdy zespół chciał przekazać. Było przy tym sporo zabawy i pokrzykiwania, kiedy każdy pierwszy chciał odgadnąć zagadkę.
Mogliśmy też wyrazić za pomocą barw pokazać uczucia, jakie budzi w nas las. Poza tym każdy namalował drzewo, jakim chciałby być.
Na zajęciach nie brakło też łamigłówki językowej – z podanych sylab tworzyliśmy wyrazy zawierające cząstkę „LAS”. Niektóre słowa wyszły dość … humorystycznie. Ale w końcu poradziliśmy sobie z tym zadaniem, a przy okazji poznaliśmy nowe dla nas wyrazy i ich znaczenie.
Na koniec instruktorka przygotowała dla nas zadanie literackie. Najmłodsi z pomocą starszych kolegów, a starsi sami szukali w Internecie wylosowanych tytułów utworów literackich zawierających słowo LAS lub LEŚNY. Poradziliśmy sobie – choć nie było łatwo.
A jutro… o tym opowiemy jutro!